onsdag 14 april 2010

Glad tjej... ..trots allt! Nu har vi träffat läkarna två gånger idag. Lite frustrerande är att det inte går i blixtens hastighet precis. Jag hade trott att man skulle jobba för högtryck nu med att felsöka. Jag hade sett framför mig röntgen och kanske ytterligare ett ultraljud av magen men istället har vi suttit på rummet nästan hela dagen. Linnah är isolerad här inne eftersom hon hostar och ska jag gå ut härifrån måste jag ha på mig skyddsrock. Behöver jag nämna att ingen av de andra föräldrarna är sugna på att prata med oss, de undrar väl vad vi har för konstiga baciller. However. Vi har en teori (eller vi har säkert 10 olika idéer om vad det kan vara, men en av dem känns ganska sannolik) och läkarna en annan. Så efter lite tjat från min sida har de gått med på att ta ett lite ovanligt prov på henne, samtidigt som vi provar deras variant - byta tillägg. De tror att hon är komjölksproteinallergiker. Och visst, så kanske det är. Vi vill inte stänga några dörrar, men vi kan ju inte stanna här för alltid. Jag vill att vi söker brett, självklart ska man inte blanda in för mycket på en gång för om hon plötsligt blir bättre vet man inte vilken av sakerna det beror på. Men i det här läget är det bättre att testa en sak för mycket än en för lite, och provet är ju ingenting som skadar henne. Snarare tjänar vi tid på det om det nu är så att det inte är maten det hänger på. Linnah själv går det ingen nöd på. Hon är glad som vanligt och charmar alla. Dock äter hon sämre än vanligt, kanske på grund av förkylningen, kanske på grund av att vi nu bytt matsort (och den luktar i klass med hundbajs, stackars barn!) Nu är det snart matdags igen. Pussåkram på er och tack alla som ringer, messar och mailar. Det betyder jättemycket!

1 kommentar:

Lovilin sa...

Hej!

Åh, vad jag lider med er! Jobbigt att bara vänta, vilken frustration. Håller med om att dom borde vilja hitta orskaken så fort som möjligt eftersom det inte är första gången ni är inne.

Håller tummarna så hårt jag kan iaf!
Kram Linda