måndag 20 juli 2009

Utflykt! Här kommer bilder från förra veckans utflykt. Vi åkte till Insjön, Leksand, Tällberg och Rättvik. Barnen hängde med och var på strålande humör trots att mamma smög in en och en annan inredningsaffär (Läs: Små glädjen, Sätergläntan - vad nu det räknas som, Lantliv och Furutorp)
Philip kollar in ett gammalt härbre vid Sätergläntan. Just Sätergläntan var kanske ingen wowupplevelse men kul att ha varit där. Fin keramik hade de. Och lite annat smått och gott. Inga inköp dock, förutom en dvd som tvåändsstickning som svärmor fick i födelsedagspresent. Ja, det är sant. Hemska jag. Till mitt försvar säger jag att hon gillar att handarbeta. Det var mest en kul grej.
Vi äter lunch på Bosporen i Leksand, och T som älskar att vara ute "på lokal" njuter i fulla drag. Om ni undrar varför hon är rosa i hela ansiktet så är det för att hon är ansiktsmålad som en fjäril. Hon älskar verkligen sånt, så mycket att jag har fått köpa hem färger för att göra det själv. Min konstnärliga förmåga kan ju diskuteras, men hon som har dem är nöjd och det är huvudsaken. Stackars Philip, vilken hemsk keps!! Vem har köpt den? Det talar vi inte om. Mamma håller ju på FBK! Vi åker förbi Hildasholm men går inte in. Är osäker på hur mycket en ettåring och en treåring har ut av det, och även hur mycket mamman kan njuta i sällskap med sina små?
Vi tar en piggelinpaus i Tällberg i stället. P sover och missar alltihop, tur att han inte gillar glass.
Obligatorisk utsiktsbild med Siljan som bakgrund. Den som hade den här utsikten utanför sina fönster? Ojojoj. Kramkram!

1 kommentar:

Marits vita skrin sa...

Hej Anna.

Stort grattis. Jag läser att ni väntar tillökning. Hoppas du mår bra.

Ha en skön sommar.

Kram kram
Marit