lördag 2 maj 2009

Philips dag! P tyckte kanske inte att Fifi var någon fullträff, men han hängde med i alla fall! Tur att pappa är lång så man ser lite i alla fall. Det här med Fifi var ganska tröttsamt! Sover en stund i vagnen. Philip och sand är en farlig kombination :-) Aktar man sig inte så kan man få sig en näve! P provar badbaljan. Först är han nyvaken, så humöret är inte på topp, men när han inser att man kan skvätta så blir han ganska nöjd ändå. Mamma har fyllt i varmt och skönt vatten.
Gaaaaah!!!! Höjdpunkten för P var ändå när han äntligen fick provåka åkgräsklipparen. M kallar den traktorn, men jag vet inte jag... Hur som helst så är den poppis bland barnen! Igår när vi grillade till lunch så skulle P få prova aioli. Det var ingen hit, han grät en kvart efteråt, urilsken!! Det slutade med att han vägrade att röra maten på tallriken och pappa Mathias fick gå in och hämta ostskivor till honom istället... Så kan det gå. Kramkram!

1 kommentar:

www.ulltussen.blogg.se sa...

Det finns fler som kallar åkklipparen för traktor, R kallade sin farmors klippare för traktor och där har de den med plog på vintern för snöröjning. Så han sa till mig att vi skulle dit och sätta plogen på traktorn, gissa vad jag blev besviken när jag såg att det var på klipparen som stod i garaget. Min morfar hade ju en riktig röd traktor som vi åkte med när vi var mindre. så traktor för mig är just en traktor!
Jättefina bilder på barnen som alltid! Kraaam!