torsdag 30 april 2009

Vi flyyyyger!
Såhär såg det ut här hemma igår eftermiddag. T och kompisen Elvira gungade på tvillinggungan, högt högt. "Vi flyyyyyyger!" ropade de! Det var just vad Thilda gjorde också, fast från vanliga gungan en stund innan E kom. En rejäl vurpa, jag trodde att hon brutit armen, slagit ut tänder eller fått hjärnskakning. Tack och lov så blev det ingendera denna gång. Det räckte alldeles utmärkt med nyckelbenet i höstas... Tjejerna som varit kompisar sedan födseln! Philip somnade illa kvickt när han hamnade i gungan och blev förflyttad till vagnen där sovpositionen såg aningen bekvämare ut. Idag gick det av någon anledning inte alls bra att lämna Thilda på dagis, gissningsvis av flera orsaker. Mitt under vinkningen i fönstret när hon och pappa skulle åka så upptäckte jag att de inte alls skulle åka cykelkärra som jag trott, utan pappa tog bilen vilket jag inte hört något om. Så jag fick rusa ut och påminna om att jag faktiskt behöver den sen. Då glömde Thilda säga "I love you" så hon ringde gråtandes från bilen och vi pratade en stund. Gumman! Såna där småsaker kan göra att hela dagen blir fel. Jag tror att hon är trött också, hon var helt färdig redan på eftermiddagen igår men var av olika orsaker uppe lite för sent. Hoppas att det går bra ändå på dagis, vill ju inte att hon ska vara ledsen, förstås. Kramkram!

Inga kommentarer: