onsdag 8 april 2009

Kanel & Änglar Nu i fredags så passade jag på att smita in hos Kanel & Änglar. En jättesöt butik som ligger i den stora världsmetropolen Forshaga, 2 mil utanför Karlstad. Där spenderade jag mina första åtta år innan 3/4 av familjen flyttade till Dalom. Mathias är omåttligt road av att jag trodde att detta samhälle var ungefär centrum av universum, bland annat så trodde jag att alla i Dalarna var klädda i folkdräkter och att man bara drack mjölk och inte hade hört talas om coca cola. Varifrån jag fått det där vet jag faktiskt inte. M retas och säger att jag är uppväxt på landet, och det gör mig alltid lite purken. Forshaga är en storstad-light, bara. Varje gång vi är nere och hälsar på släkten så tar vi en sväng förbi mitt gamla kvarter, och en av gångerna när vi var där så kom en skock höns och en radda kycklingar och gick över vägen ett kvarter längre upp så M fick tvärnita. Gissa om jag har fått höra det sen??? Jag har ALDRIG sett en fjäder där innan! Och när jag skulle söka stöd hos min syster och be henne dementera felaktigheterna så berättade hon att hon skött om kossorna där (!!!!!!!!!) i brist på hästar (hon var en riktig hästtjej). M skrattade så han knappt fick luft. Jag försöker undvika diskussionen numera ;-) Hur som helst. Skylten är lite söt tycker jag. Skyltfönstret. Det ser lovande ut!!! Önskar att jag fått med mig det mysiga skåpet hem... Charmig ram.
Förskräckligt söta prismor.
Ett av rummen.
Ni ser själva vad bilen visar förstås :-) Nu är det sovdags här, jag smög ner och målade påskägg när mannen och barnen somnat (så går det när man envisas med att kolla på Spocks återkomst, Mathias!!) Jag hittade skitsöta påskägg i en affär idag, kanin i äggbil heter de. Inte var de dyra heller. Men de var lila, och det är inte min favoritfärg även om det är lite påskigt, så de får bli rosa och ljusblå med vita prickar istället. De funkar kanske inte att ha kladdiga godisar i, men man kanske kan lägga ner en liten påskpresent? Kramkram

Inga kommentarer: