torsdag 5 februari 2009

Thildas rum! Nu så funkar det lite bättre minsann. Så här kommer fortsättningen. Ni som inte gillar rosa och pasteller göre er icke besvär :-)
Lilla fönstret vetter mot söder, det här fönstret är lite mysigt för att det är så lågt att det är precis i barnens höjd så det är lätt att kika ut. Gardinerna är från Himla.
Kaninen kommer från Panduros serie Tilda.
Ramen har jag köpt på Mallis. Prinsessan kommer från Sia, och fötterna i gips har snälla Ulrica gjort! Jättekul att kunna hålla Thildas små tassar i ens hand och minnas hur små de har varit. Jag älskar den här ljusstaken, som jag köpte långt innan Thilda föddes, det ska - enligt gubben som gjorde den, vara Walt Disney som ritat modellen (??) Grisen är köpt på Floralin & Junior.
Sekretären kommer från Mig & Alice, kaninen är köpt på Koffert, dockskåpet fick hon i ettårspresent. Spegeln på väggen köpte jag för jättemånga år sedan och glömde kvar på kontoret när jag slutade jobba (för över tre år sedan) och plötsligt en dag förra året kom jag på det - och den fanns kvar! Så jag hämtade den, bytte spegelglas och målade den. Så söt! Blommorna i fönstret är givetvis hjärtan, Thilda är ju född på alla hjärtans dag. Idag har vi haft en heldag med Emelie och boysen. De stora barnen har varit lediga från dagis och vi har promenerat till öppna förskolan, hann både med att pyssla, sjunga, leka och käka våfflor och chokladbollar för hutlösa 5 kr styck ;-)
Lagom budget för min plånbok just nu. Bilder kommer! Kram på er!

1 kommentar:

Hanna sa...

Gud så fint det blev! Åh, som ett sagorum. 10 poäng helt klart! Kramis